Home /
Dansk design når det er bedst
;

Dansk design når det er bedst

På trods af Danmarks beskedne geografiske størrelse er vi ikke bange for at være med helt i front, når det gælder mode. Det er noget, der er blevet bemærket både herhjemme men bestemt også uden for Danmarks grænser, hvor populariteten og efterspørgslen på dansk design er steget støt. Mange mennesker står bag denne succes lige […]

På trods af Danmarks beskedne geografiske størrelse er vi ikke bange for at være med helt i front, når det gælder mode. Det er noget, der er blevet bemærket både herhjemme men bestemt også uden for Danmarks grænser, hvor populariteten og efterspørgslen på dansk design er steget støt. Mange mennesker står bag denne succes lige fra de kreative designere til de dygtige forretningsfolk, til de ihærdige distributører og de servicemindede ekspedienter.  Alle har de indflydelse på at dansk design i dag er kendt for kvalitet i særklasse og exceptionelt design. Det kræver sin kvinde eller mand at følge med i denne tempofyldte branche, hvor kollektionerne skiftes ud fire gange om året, og hvor fokus konstant må være på de nyeste trends for ikke at blive hægtet af vognen. Ligegyldigt om du mest er til slidte jeans, stilfulde habitter eller smukke cocktailkjoler, så kan de danske designere levere varen. Der er alt fra klassiske stilarter med rene linjer til designs med sprælske farver. Det gennemgående er den kompromisløse kvalitet og det æstetiske design iblandet et nordisk islæt.  Nedenfor kan du læse om tre forskellige danske modevirksomheder, som gør sig godt på såvel det nationale som internationale marked trods deres forskellige størrelser og årlige omsætning.

 

Wood Wood

Wood Wood er et streetwear mærke, der startede op i en kælder på Nørrebro i København i 2002. Omverdenen fik hurtigt øjnene op for deres karakteristiske logoprint, og siden opstarten har Wood Wood haft vokseværk og har nu butikker i København, Århus og Berlin. Deres kollektioner omfatter både tøj til kvinder og mænd og det gennemgående for mærket er deres afslappede og københavnerinspirerede gadestil. Wood Wood udtrykker selv at de forsøger at lave et mix af high fashion, sport og streetwear tilført kultur, kunst og musik. Dette mix forstår de at udtrykke til perfektion og tilbyder en gennemtænkt urban mode, hvor de formår at balancere mellem stil og funktionalitet uden at gå på kompromis med hverken pris eller kvalitet. Klædt på af Wood Woods sporty streetwear kollektioner kan du sætte dit eget præg på omgivelserne med stil og klasse og som prikken over i’et klæde dig i en trendy Wood Wood cap.

 

Second Female

Second Female er også en københavnsk modevirksomhed men har dog vokset sig lidt større end Wood Wood og har siden 2000 formået at ekspandere med showrooms i 11 lande og 700 salgssteder i hele verden. Second Female fokuserer på stilfuldt modetøj til kvinder med et klassisk, sofistikeret og internationalt look. De er særligt kendt for farverige prints og unikke detaljer samt deres altid flotte årsregnskaber.

 

Vero Moda

Sidst men ikke mindst er der Vero Moda, der i 1989 blev lanceret af modevirksomheden Bestseller. Vero Moda har siden slået sit navn godt og grundigt fast både indenfor og udenfor Danmarks grænser. Med Bestseller, der i dag tæller 2700 butikker og mere end 15.000 medarbejdere på verdensplan, har Vero Moda et godt fundament bag sig. De er kendt for deres brug af verdensklasse kampagnemodeller som Helena Christensen og modeikoner som Lily Allen. Trods dette sælger de deres kollektioner til priser hvor alle kan være med, da de ønsker at være ungdommens og modebevidste kvinders foretrukne brand, hvor trendy design, kvalitet og pris går hånd i hånd.