Home /
Sådan vokser du din webbutik på 4 uger
;

Sådan vokser du din webbutik på 4 uger

  Der er mange der går rundt med en iværksætter i maven, uden helt at tænke på det på den måde. Det er ikke alle der går op i “startup miljøet”, følger de store guruer såsom Martin Thorborg, eller på anden måde drømmer om at kvitte dagsjobbet og være helt sin egen chef. For mange […]

 

Der er mange der går rundt med en iværksætter i maven, uden helt at tænke på det på den måde. Det er ikke alle der går op i “startup miljøet”, følger de store guruer såsom Martin Thorborg, eller på anden måde drømmer om at kvitte dagsjobbet og være helt sin egen chef. For mange starter det som en udvidelse af en eksisterende hobby, som man så finder en vis mulighed for at udvide på og gøre til mere end bare sjov og ballade. Et eksempel er Kirsten Langager, der startede med at male da hun var i starten af 30’erne. Hun blev godt bidt af det, og fik mange rosende ord af familie og venner. Da folk begyndte at ønske sig hendes kunst i gave, og en ven af familien pludselig viste interesse i at købe et maleri, kunne Kirsten godt se at der var potentiale for mere end bare en hobby. Hun allierede sig derfor med sin nevø på kun 16 år, og sammen fik den en webshop op at stå.

Der er så mange værktøjer og guides til rådighed, at de fleste med flair for det tekniske kan sætte en webshop op indenfor en enkelt dag. Her fra kan man så begynde at sælge ud af det, man skaber eller de services man tilbyder. På et tidspunkt vil det dog for de heldige og hårdarbejdende vokse sig endnu større end denne lille webshop, og så begynder der at være potentiale for at kunne sige det almindelig job op og fokusere hundrede procent på det man selv har skabt.

Hvis du gerne vil vokse din webshop til sådan en størrelse er her, et par gode råd:

 

Råd #1: Beløn Referencer

Dine første kunder er personer du selv kender. De næste kunder kan meget vel være venner af disse. Vi stoler på de råd vi får fra andre mennesker, og det er derfor en god måde at få spredning på. Tilbyd en “findeløn” til dine eksisterende kunder, hvis de referer en anden der ender med at købe af dig. Du kan betale dem et fast beløb, give dem en gave eller måske sige at de får produktet gratis hvis de får 5 andre til at købe det. Kun fantasien sætter grænser!

 

Råd #2: Vær klar til at udvide

Når du følger det første råd, vil din kundekreds kunne vokse eksponentielt hurtigt. Det er derfor vigtigt at du er klar til at følge med den voksende efterspørgsel. Du bør allerede nu begynde at kigge lidt på  erhvervsudlejning, og alt efter hvad dit produkt er, kan det være du skal finde dig en lagerhal til leje.

 

Råd #3: Slæk ikke på kvaliteten

Når efterspørgslen bliver overvældende, kan det være fristende at spare lidt på kvaliteten for at kunne følge med. Dette er dog sjældent en god idé, da det let gør at folk mister tilliden til dig. Når først tilliden er røget, bliver det utroligt svært at starte op igen. Hold dig derfor til en kvalitet du kan stå inde for, og så må folk leve med at komme i kø til produktet.